Înainte să plece în călătorie, Aaron Hirschhorn, un tânăr din Marea Britanie, şi-a lăsat labradorul într-o canisă. „Când m-am întors aveam de plătit 1.400 de dolari, iar Rocky a stat ascuns sub birou timp de trei zile… era vizibil traumatizat”, a declarat acesta Aaron. Aşa că s-a decis să pună bazele unei afaceri. A fondat compania Santa Monica Dog Vacay, menită să pună în legătură proprietarii de câini cu familiile gazdă, la nevoie, în loc de canişele tradiţionale. Familia Hirschhorn a fost prima gazdă din acest circuit, ţinând temporar în casa lor circa 110 câini în primul an şi au câştigat 35.000 de dolari, folosiţi pentru dezvoltarea unui site web. “Gazdele DogVacay, acum în număr de 35.000, sunt în mod normal proprietari de câini”, spune Hirschhorn. Ca o măsură de sigurnaţă, proprietarii pot opta pentru a primi zilnic fotografii cu animalelor lor. Site-ul oferă posibilitatea de a analiza profilurile gazdelor şi locaţiile, dar şi de a rezerva şi plăti online. Aceasta este una dintre multitudinea de firme ce se bazează pe economia de tip „sharing” în care oamenii „împrumută” case, maşini sau servicii, în ideea de a reduce costurile, risipa şi de a trăi mult mai sustenabil. Un exemplu exlocvent în acest sens în reprezintă cazul lui Daan Weddepohl din Amsterdaml. El şi-a pierdut toate bunurile într-un incendiu, astfel că a trebuit să împrumute tot ce avea nevoie de la prieteni. Iar dezastrul l-a impulsionat să creeze Peerby, o aplicaţie ce permite închirierea sau împrumutarea unor lucruri de la vecini, pe o perioadă scurtă. „O bormaşină este folosită, în medie, între nouă şi 17 minute de-a lungul vieţii. Mai mult, ne folosim 80% dintre lucruri o dată pe lună”, spune Weddepohl. Sursa: BBC